3CX Phone System can be provisioned with Cisco 7940 IP Phones, and allow users to reduce their maintenance costs. This post will take you through the benefits of using 3CX Phone System with Cisco 7940.

Cisco 7940 IP Phones have a new boss : 3CX Phone System 12

January 21, 2014 - 03:58pm

Transition gradually to modern IP telephony with 3CX’s support for CISCO 7940 & 7960 phones Cisco 7940 IP phones stand proud on many a desk - they are good quality and look surprisingly good despite their age. Their problem - The Cisco Call

Service Pack 3 Delivers New Mac & Windows Clients and More Features!

Service Pack 3 Delivers New Mac & Windows Clients and More Features!

November 28, 2013 - 04:00pm

We've made great strides with 3CX Phone System 12, continually setting new standards within the PBX industry by providing key mobility and Unified Communications features. Following up from valuable feedback we've received from our customers,

3CX PBX • View topic - Проблема с переадресацией на внешний номер
3CX PBX • View topic - Проблема с переадресацией на внешний номер

Проблема с переадресацией на внешний номер

поддержка 3CX Phone System, VoIP & SIP (Ресурсами Сообщества) Поддержка осуществляется исключительно силами Пользователей.
Специалисты 3CX не обеспечивают техническую поддержку через этот форум.

Moderators: kevin, 3CX staff

Проблема с переадресацией на внешний номер

Postby vpage » Wed Mar 14, 2012 10:37 am

Имеем городской номер. получаемый по sip. Появилась задача входящие звонки на этот номер переводить на мобильный номер директора. Если прописываю, что входящие звонки с городской линии направлять на внуринний номер, а в свойствах внуриннего номера ставлю переадресацию на внешний мобильный, то все работает, а если переадресацию на внешний мобильный прописываю непосредственно в свойствах городской линии, то получаю в логах такие строки:

11:26:01.969 [CM503020]: Normal call termination. Reason: Not found
11:26:01.969 [CM503016]: Call(360): Attempt to reach <sip:38057757xxxx@178.151.xxx.xx:5060> failed. Reason: Not Found
11:26:01.969 [CM503014]: Call(360): No known route to target: <sip:38057757xxxx@178.151.xxx.xx:5060>
11:26:01.953 [CM503010]: Making route(s) to <sip:38057757xxxx@178.151.xxx.xx:5060>
11:26:01.953 [CM505003]: Provider:[kiev] Device info: Device Not Identified: User Agent not matched; Capabilities:[reinvite, replaces, able-no-sdp, recvonly] UserAgent: [Asterisk PBX 1.6.2.10] PBX contact: [sip:38044591xxxx@178.151.xxx.xx:5060]
11:26:01.953 [CM503001]: Call(360): Incoming call from 096377xxxx@(Ln.70111@kiev) to <sip:38057757xxxx@178.151.xxx.xx:5060>


В глобальных нстройках переадресация на внешние номера включена.

Как с этим бороться?
vpage
New User
 
Posts: 23
Joined: Mon Mar 14, 2011 2:55 pm

Re: Проблема с переадресацией на внешний номер

Postby Aleksandr » Wed Mar 14, 2012 8:09 pm

Исходящие правила надо поправить. Как настроены исходящие правила здесь покажите?
Klen
Aleksandr
3CX Valued Professional
3CX Valued Professional
 
Posts: 585
Joined: Wed Mar 10, 2010 6:12 pm

Re: Проблема с переадресацией на внешний номер

Postby Oleg V. » Fri Mar 30, 2012 9:00 am

У меня такая же проблема. С исходящими правилами все ОК. Абоненты до номера, на который установлена переадресация, дозваиваются. Переадресация с внутренних номеров на этот номер работает. Переадресация непосредственно со шлюза не работает.
Oleg V.
New User
 
Posts: 5
Joined: Thu Mar 29, 2012 4:33 am


Return to Русский


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests