Can not find source by following specs:

Discussion in '3CX Phone System - General' started by jason2nl, May 10, 2007.

  1. jason2nl

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Hi,
    Server status
    Can somebody explain to me what the meaning is of the message:

    Endpoint::findSource
    Can not find source by following specs: Contact IP: ''; From: '500'; To: ''; Rline: ''; Contact: ''

    And how can I solve this problem ?

    Thanks in advance.
    Jason
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jason,

    Ik geloof niet dat dat een probleem is. Ik had dezelfde.
     
  3. jason2nl

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Hallo Henk,
    Makkelijk dat het ook in het Nederlands kan !

    Je zegt dus dat deze meldingen geen probleem zijn. ok.
    Wat het geval is dat internal number 500 als PSTN lijn geprogrammeerd staat en deze hangt aan mijn gewone huiscentrale via een Sipura SPA3000 gateway.
    In het statusscherm is hij groen dus volgens 3CX is hij goed geregistreerd.
    Maar ik zou dan toch via bijvoorbeeld een softphone via de huiscentrale moeten kunnen bellen. Als ik vanuit een softphone een nummer kies dat begint met een 0 dan zie ik dat de SPA3000 reageert (groene ledje gaat aan). Maar ik hoor verder niets en even later krijg ik ingesprektoon (ik vermoed vanuit de buitenlijn).

    Weet jij waar ik nog op moet letten ?

    Groet,
    Jason
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    ah,

    Het kan zijn dat je advanced setting niet goed zijn.

    Ik ben nu een gebruiks aanwijzing aan het schrijven voor de SPA3102 (bijna het zelfde als de SPA3000).

    In tussen kijk even op
    http://www.dayboro.info/3cx/Take2/NetworkView.htm
    misschien helpt that je well verder.

    Nu ik er over na denk, mijn melding was mischien iets anders.

    Hoop dit helpt.

    (Tjong its been a while since i wrote dutch LOL).
     
  5. jason2nl

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Henk,
    Handig dat overzicht.
    Het werk nu zo'n beetje hoe ik wil, voorlopig.

    Ik zie alleen wel wat verschillen in de setting.
    Bij mij moet je bijvoorbeeld ook Auth ID: ingeven bij Subscriber Information van Line 1 en PSTN. Die moet dan gelijk zijn aan de ID in 3CX extention.

    Thankx in ieder geval.
     
  6. Nick Galea

    Nick Galea Site Admin

    Joined:
    Jun 6, 2006
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    18
    This message means we could not identify the source of the inbound call.

    An excerpt from our technical manual (full version available to all specialists, experts and 3CX Valued professionals)

    The SIP server will attempt to identify the source of the request. It needs to be able to map an incoming call to a particular VOIP provider account or gateway line in order to authenticate a call. First of all you don
     
  7. jason2nl

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Nick, thanks for the complete explanation.
    But perhaps I must tell that it concerns a Sipura SPA3000 and it is registered by 3CX and working.
    Is it then possible (or right) that you get this statusreport as the line is registered and working good ?
     
  8. Nick Galea

    Nick Galea Site Admin

    Joined:
    Jun 6, 2006
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    18
    In principle this error message should be for any inbound call. What is actually going wrong besides getting this message in the server status log?
     
  9. jason2nl

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Besides that it functions you would think that something there is not well. Moreover the status register comes polluted with useless reports.
     

Share This Page