inkomend geluid is goed / ontvangende kant hoort het slecht

Discussion in '3CX Phone System - General' started by Ron Kuypers, Oct 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ron Kuypers

    Joined:
    Oct 2, 2017
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Hallo,

    wij hebben sinds enkele weken de 3CX centrale geïnstalleerd op een server 2012R2.

    - situatie:
    3cx installatie op een vm onder windows 2012 r2 datacenter
    5x windows client op basis pc
    5x grandstream ipphone client
    ip telefonie op het zelfde netwerk als de data (ik weet dat dit beter is om te scheiden maar dan kan ik mijn computers niet als telefooncliënt gebruiken
    naar buiten toe is er een glasvezelnetwerk

    - probleem:
    ontvangende kant hoort ons soms slecht, dit is echter niet consequent zo.
    dit is per gesprek verschillend, 1 telefoontje is prima en volgende is weer slecht.

    ik hoor daarentegen alles heel goed

    waar kan dit aan liggen, kan iemand mij hiermee helpen?
     
  2. axudar1

    Joined:
    Nov 11, 2013
    Messages:
    6
    Likes Received:
    1
    Hoi Ron,

    Hoe is het geluid als je intern naar elkaar belt. Wordt dit ook verstoord? En gebruik je een 3CX gelicenceerde SIP trunk? Als je een generic SIP trunk gebruikt, moet je altijd nagaan of alle instellingen goed staan zoals de authenticatie naar buiten toe.

    Mocht je meer input van andere gebruikers willen hebben, kan je de vraag het beste in het Engels vragen. Zo bereik je een veel grotere doelgroep. Toevallig lees ik deze post en antwoord hierop, maar meerdere mensen kunnen dit niet lezen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.