Information pour une "file d'appel avec filtrage entrant"

jojo60

Customer
Reaction score
0
Bonjour,

Je représente un centre de santé associatif avec un besoin particulier . En effet, je voudrais savoir s'il est possible de créer une file d'appel dans laquelle certains numéros seraient autorisés à communiquer .

Par exemple : Je dois permettre à trois numéros 06.06.06.06.06 / 06.07.08.09.10 / 06.10.09.08.07 (fictifs pour illustrer mon exemple) d'appeler un numéro précis sur 3CX 03.04.05.06.07 (fictifs pour illustrer mon exemple). Comment puis-je faire pour mettre un filtrage à l'entrée de la file d'attente ?

Pour mon cas, cela va me permettre de mettre un numéro réservé pour que nous soyons joignable par certains professionnels de santé (SAMU, Pharmacie, Laboratoire, etc...) .

Merci de votre retour et de votre aide.

Please post in English in the English forum. We also do provide a French forum for your convenience as well!

Anyway, to provide a response to you.

If this is a small number of numbers that don't change often, you can very easily create a CID rule, which will detect the number which is calling in and forward it to a specific queue.

1737184667299.png

In this example I do have it set to end call, but just select your queue in this case.

If this list is quite large, or changes frequently (maybe a customer paying a subscription for example, and you don't want to maintain the entries of non paying customers manually), you can create a call script which would consult a list and see if the customer is eligible for the specific queue, and if it is a valid customer, forward them through.

Latest Posts

Forum statistics

Threads
111,962
Members
164,867
Latest member
swegner