Domain 3cx.fr / on3cx.fr blocked

Status
Not open for further replies.

JulienI

Bronze Partner
Basic Certified
Reaction score
6
Hi,

domains 3cx.fr / on3cx.fr are blocked on registry nic.fr

Every PBX relying on these domains is down

Thanks

• Like
Reactions: ZoLuSs
J'ai 2 instances dont je connais l'IP ( 1 hébergé chez 3cx l'autre chez OVH), j'accède au serveur et le client web fonctionne. Je n'ai pas de SBC sur ces 3 instances donc pas de retour à ce sujet. Les tél IP par contre sont down mais les clients android fonctionnent. Cela permet au moins de faire sonner quelque chose... Mais pour les clients dont je ne conais pas l'IP ???
Pouvez vous nous informer de l'IP de nos instances ?
I have 2 instances whose IP I know (1 hosted at 3cx the other at OVH), I access the server and the web client works. I don't have SBC on these 3 instances so no feedback on this subject. The IP phones on the other hand are down but the Android clients work. This at least makes it sound something... But for clients whose IP I don't know???

Can you inform us of the IP of our instances?
Hello,
avec ton trunk sip sur tu dois pouvoir voir l'ip de registrar si encore tu na pas renseigné le FQDN ... :(

This will let us know if we need to work all night...
Exactly
And Axelle's email gives the same version. Except that this version is that of 3cx, impossible to cross-reference the information.

Hello,
avec ton trunk sip sur tu dois pouvoir voir l'ip de registrar si encore tu na pas renseigné le FQDN ... :(
Sinon il suffit d'aller sur https://driftnet.io/
Ensuite avec le domaine, vous aurez la possibilité de retrouver l'IP dans l'onglet (Forward DNS)

A noter que sur les téléphones vous pouvez pusher un DNS local (via l'interface du téléphone).
Dans tous les cas il faut voir ça comme une solution de "secours"...

J'espère que cela sera résolu rapidement.

• Like
Reactions: Jesse Factoria
Ensuite avec le domaine, vous aurez la possibilité de retrouver l'IP dans l'onglet (Forward DNS)

A noter que sur les téléphones vous pouvez pusher un DNS local (via l'interface du téléphone).

J'espère que cela sera résolu rapidement.
I have 2500 telephones in my customer base.. I can't see myself doing this configuration! It's up to 3CX to quickly find a solution !

Domain seems to be unlocked :)

J'espère que cela sera résolu rapideme
Si telephone avec SBC une petite modif du chier host ip = FQDN et ca repart ....

Everything is up for me.
# whois.nic.fr domain: on3cx.fr status: ACTIVE eppstatus: active

I have 2500 telephones in my customer base.. I can't see myself doing this configuration! It's up to 3CX to quickly find a solution !
we have the same problem ...

Le domaine semble être déverrouillé:)
Je confirme. On va pouvoir dormir tranquille avant de changer rapidement de FQDN

• Like
Reactions: debug
Je confirme. On va pouvoir dormir tranquille avant de changer rapidement de FQDN
Exactement, je vais tout passer sur du FQDN perso ou sur du Yestar, j'hésite... !

• Like
Reactions: bibi30 and debug
Si telephone avec SBC une petite modif du chier host ip = FQDN et ca repart ....
Comment vous faites pour faire la modif sur un tel t54w pour lui mettre l'ip en lieu et place du FQDN ?

3CX Teams, can you tell us the reason for the blocking by Afnic.

The DNS seems to be up again:

domain: my3cx.fr
status: ACTIVE
eppstatus: active

domain: on3cx.fr
status: ACTIVE
eppstatus: active

• Like
Reactions: debug
The problem is resolved, but we need to understand what really happened. Was it DNS FR / Dabases domain name hacking?

Dans l'attente de la communication officielle sur le disfonctionnement, afin de la remonter auprès de nos clients finaux
Cordialement

We are pleased to inform you that the accessibility issue of 3cx.fr domains and other .fr domains is now resolved.

We thank you for your patience and understanding.

If you're still having trouble accessing your domain, please get in touch with us.

Kind regards

Last edited:
  • Like
Reactions: JulienI
Thanks to the 3cx team for solving the issue. :)

Still waiting for official comment on the Root cause like other customers and partners

Hi,
Glad that the issue has been solved quickly. Can you give us feedback on the cause?
Regards,

Status
Not open for further replies.

Latest Posts

Forum statistics

Threads
111,973
Members
164,895
Latest member
jasonkkrause